We zijn er voor hulpvragers die zelfstandig wonen en die door gebrek aan netwerk of financiële middelen een vraag niet ingevuld krijgen. Verder bieden we noodzakelijke hulp, dus wat gaat er bij u mis als u de hulp niet krijgt? We zijn dus geen gratis klussendienst.
Voor ons is het ook belangrijk dat de hulpbieders met een voldaan gevoel op de geboden hulp terug kijken. Ze helpen vrijwillig in hun eigen tijd naast hun eigen werkzaamheden.
De praktische vragen die bij ons passen zijn laagdrempelig en duren ongeveer een dagdeel. De sociale hulpvragen zijn terugkerend en we vinden eens per 14 dagen een goede richtlijn. Daarom vragen we telefonisch even door of u bij ons aan het juiste adres bent of dat we u beter naar een andere organisatie kunnen helpen. Neem gerust contact met ons op als u met ons een hulpvraag wilt overleggen.
Wat zijn de kosten?
Hulpbieders van HipHelpt helpen kosteloos. U hoeft niet te betalen voor de tijd die iemand geeft.
Benzine- en parkeerkosten bij vervoervragen: De benzine- en parkeerkosten zijn voor rekening van de hulpvrager. De benzinekosten zijn 0,21 cent per km. Dit wordt na de rit contant betaald. Bus en treinkaartje van de hulpbieder wordt door de hulpvrager betaald.
Erop uit? Samen iets ondernemen? De entree, het kopje koffie etc. wordt door de hulpvrager betaald. Heeft die persoon een krappe beurs dan kan er met een beetje creativiteit, een gratis uitje bedacht worden.
Boodschappen: De boodschappen betaalt uzelf. Het lijstje en contant geld ligt klaar voor de hulpbieder.
HipHelpt wanneer hulp nodig is en je: • Geen vrienden, familie of kennissen hebt die je kunnen helpen; • Niet voldoende geld hebt om hulp te kunnen inkopen.
Het gaat hierbij om hulp die door één vrijwilliger kan worden geboden. Hij of zij komt je kosteloos helpen. Wij vergoeden niet de (kosten van) eventueel benodigde materialen.
Via de website kunt u uw vraag indienen of u belt ons. Als u wilt overleggen over een hulpvraag, kan dat natuurlijk ook. Wij nemen dan de hulpvraag met u door en stellen een aantal vragen of te kijken of de hulpvraag ook bij ons past qua doelgroep en mogelijkheden. Hebben wij geen mogelijkheden dan denken we graag met u mee.
Als de hulpvraag is aangenomen gaan wij op zoek naar een hulpbieder. Onze hulpbieders kunnen ook zelf reageren op een hulpvraag via de app en website. We proberen binnen 14 dagen een match te maken. Lukt het niet om iemand te vinden, dan laten we dat ook weten. We bieden laagdrempelige burenhulp door iemand bij u uit de buurt. De klus is eenvoudig en een richtlijn is dat het te doen in een dagdeel.